28 lutego 2010

Recenzja "Pro JPA 2: Mastering the Java Persistence API" - obowiązkowa lektura dla zainteresowanych JPA 2.0

Pro JPA 2: Mastering the Java Persistence APIO mojej lekturze książki Pro JPA 2: Mastering the Java Persistence API panów Mike Keith i Merrick Schincariol (wydawnictwo Apress, grudzień 2009) pisałem już kilkakrotnie (patrz Z Pro JPA 2: zapytania natywne w SQL vs JP QL i peany nt. WAS V7, Boimy się nieznanego, regularny wypoczynek z pływaniem i silnie typizowane zapytania w JPA2 czy Java Persistence (JPA) 2.0 praktycznie - zestawienie środowiska z EclipseLink i Apache Maven 2).

Możnaby powiedzieć, że wiele już o tej książce napisano (na Amazonie jest już 5 recenzji tej książki), ale co mnie niezwykle zaskoczyło to fakt, że to, co ja uważam za plus, inni uważają za minus i odwrotnie. Niby nic dziwnego, ale jak tu wybrać kolejną książkę technologiczną do czytania, kiedy Ci, którzy zdecydowali się na jej kupno są równie zachwyceni, co rozczarowani, a Ci, którzy nie kupili, stracili możliwość kreowania własnego poglądu na sprawę samodzielnie, bo akurat negatywna recenzja książki przypadła im bardziej do gustu. Co zrobić? Całkowicie zaniechać czytania recenzji nie polecam i zachęcam do większego samozaparcia, bo akurat w tym przypadku warto skusić się na tę 500-stronicową cegłę. Dla mnie miała wszystko, czego oczekiwałbym od książki tego pokroju - dokładnego opisu JPA 1.0 i wejścia w temat JPA 2.0. Skoro jest częścią Java EE spodziewałem się również, że będzie wiele o powiązaniach między nimi i tak też było. Znalazłem to, czego chciałem, a nawet więcej.

Nie będę ukrywał, że jednocześnie książka mnie niezwykle zmęczyła i pozwolę sobie na lekturę kolejnej książki...nietechnicznej celem odświeżenia umysłu. Trochę gimnastyki w dziedzinie bardziej efektywnego (i efektownego) zarządzania zadaniami dobrze mi zrobi. Zdecydowanie warto czytać książki, a Pro JPA 2: Mastering the Java Persistence API przybliża zmiany w obszarze JPA 2.0 znakomicie. Pewnie możnaby lepiej, ale 500 stron daje wyobrażenie o wysiłku autorów w wytłumaczeniu niuansów tej specyfikacji (a i tak zawarto w niej jedynie wycinki kodów).

Zainteresowanych moją, angielską recenzją książki zapraszam do lektury Book review: Pro JPA 2: Mastering the Java Persistence API (język podyktowany programem wydawnictw anglojęzycznych "Książka za recenzję").

Książka dostępna jest w Bibliotece Warszawskiego JUGa i czeka na kolejnego zainteresowanego jej lekturą i poznaniem tajników specyfikacji JPA 2.0.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz